torstai 23. heinäkuuta 2015

Grand Holm Marina Haapsalu

Edelleen säät suosivat meitä. Aurinko paistoi ja lämmintä oli 24 astetta heti aamusta. Köydet irtosivat klo 8.45. Aamulla ei vielä tuullut, mutta jo tunnin päästä virisi mukava tuuli kaakosta ja päästiin nostamaan purjeet.

Jos edellisenä päivänä olimme T-paidoissa, niin nyt kaivettiin jo uikkarit esiin. Mukavasti 5,5 solmua mentiin. Haapsalussa olimme viiden aikoihin. Matkaa oli noin 50 mailia.

Vanhasta muistista menimme keskimmäiseen laituriin Gran Holm Marinaan. Juuri kun saatiin köydet kiinni, alkoi sataa. Sadetta jatkui koko illan ja vielä yölläkin satoi kaatamalla. Pekka katsoi illalla tuuliennusteet ja ne lupasivat 14–16 m/s tuulta seuraavalle päivälle. Se jo kertoi meille, että jäämme Haapsaluun vielä toiseksikin yöksi.

Satama maksu oli 15 euroa ja palvelut olivat kunnossa. Satama oli täynnä ja käyttäjiä oli paljon ja niinhän siinä taas kävi, että jouduin käymään kylmässä suihkussa.

7.7. aamulla sää oli taas mitä parhain. Kävimme kaupungin keskustassa, mikä on vain parin kilometrin päässä satamasta. Kierreltiin kaupungissa katselemassa ja toteamassa, että mikään ole muuttunut parissa vuodessa.

Illalla skypetettiin Olivian ja Adelian kanssa huonolla menestyksellä. Ei saatu ääntä toimimaan. Piti asentaa skype uudelleen, minkä jälkeen yhteys pelasi äänen kanssa loistavasti.